Serviciul „Acces controlat la dosarul contribuabilului” este destinat instituţiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate şi persoanelor juridice nerezidente, potrivit unui comunicat remis de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Gorj. Prin intermediul acestui serviciu, contribuabilii au acces la informaţii cu privire la vectorul fiscal, situaţia sintetică şi declaraţiile depuse. Informaţiile cuprinse în evidenţa creanţelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, asigurându-se astfel transparenţa datelor cuprinse în fişa pe plătitori. Contribuabilii pot accesa aceste informaţii de pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin autentificare în baza certificatului digital. Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, contribuabilii pot solicita emiterea unui certificat digital în baza formularelor (152) „Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat” şi (153) „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informaţiile cuprinse în dosarul fiscal”, aplicându-se în mod corespunzător prevederile OMEF nr. 858/2008 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, cu modificările şi completările ulterioare.
Avertizare
Datorită unor dificultăţi tehnice, domeniul YAHOO nu acceptă e-mail-urile transmise de domeniul mfinante. „De aceea, vă rugăm ca în relaţia cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, să utilizaţi o adresa de e-mail care să conţină un alt domeniu decât Yahoo şi la care să vă putem transmite răspunsurile noastre”, transmit reprezentanţii AJFP Gorj.
Instrucţiunile de utilizare a serviciului „Acces controlat la dosarul contribuabilului” pot fi accesate pe site-ul ANAF, Secţiunea „Servicii online” modulul „Declaraţii electronice – Acces controlat la dosarul contribuabilului”, opţiunea „Instrucţiuni dosar fiscal”.