Acasa / Eveniment / Păgubiții criblurii de pe DN 67 au ieșit în stradă. Vor să dea în judecată compania de drumuri

Păgubiții criblurii de pe DN 67 au ieșit în stradă. Vor să dea în judecată compania de drumuri

Aproximativ 30 de proprietari de mașini, care au suferit pagube însemnate după ce parbrizele și farurile au fost sparte de criblura așternută pe Drumul Național 67 Târgu Jiu – Râmnicu Vâlcea, s-au întâlnit, ieri, în parcarea de lângă sediul Hidroelectrica, din Târgu Jiu. Păgubiții au întocmit o listă cu numele și pagubele înregistrate și vor să se îndrepte, prin instanța de judecată, împotriva Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru recuperarea daunelor pe care le-au suferit. Păgubiții consideră că lucrarea nu a fost executată corespunzător, iar principala vină o are compania de stat care administrează drumul.

Pagubă de aproape 1.500 de euro

Puiu Maria și-a achiziționat cu mari sacrificii un autoturism nou. Parbrizul mașinii s-a fisurat, după ce a circulat pe DN 67. „A sărit o pietricică de la un tir, iar în câteva zile fisura ajunsese până la senzor. Nu se circula cu viteză. Costul parbrizului este de 1.480 de euro, pentru că are senzori de ploaie și de lumină. Este foarte mult. Am achiziționat mașina cu sacrificii, iar cei de la Drumurile Naționale își bat joc de noi. Ei au distrus un drum care era un drum foarte bine făcut. O să acționăm în instanță. Cei de la drumuri și firma constructoare sunt principalii vinovați, pentru că folosesc o criblură cu o granulație foarte mare, emulsia e doar așa pentru a spoi asflatul și cilindrul compactor stă mai mult la umbră, iar peria de curățit după ce se tasează nu prea se folosește“, a spus păgubitul.

Aurel Costescu este un alt șofer care trebuie să suporte înlocuirea parbrizului, deși nu are vreo vină: „Am mers cu mașina pe drumul Târgu Jiu – Scoarța. Criblura nu era tasată. Din sens invers era bandă liberă și se mergea cu viteză. O pietricică a sărit și mi-a fisurat parbrizul. Mergeam încet pentru că era în coloană. Mă costă 1.000 de lei să schimb parbrizul“.

Vrea să dea în judecată de unul singur CNAIR

Virgil Dobroiu s-a ales cu parbrizul mașinii fisurat chiart în urmă cu câteva zile: „Luni dimineață, la ora 4, nu era nicio mașină pe traseu. După Scoarța, curba spre Vâlcea, la 50 de metri după ce am ieșit de pe zona de criblură, a trecut o mașină mare și a aruncat o piatră. Ploua torențial. Nu exista niciun indicator cu limitarea de viteză. Parbrizul mă costă 2.400 de lei, pentru că este un parbriz cu încălzire“, a spus păgubitul. Acesta este jurist și va face o plângere îm potriva companiei de drumuri: „Sunt jurist și o să mă adresez instanței de judecată pentru a-mi recupera paguba, a a spus Virgil Doboriu avenit cu viteză o mașină.

Nu înlocuiește parbrizul până când lucrarea nu va fi finalizată

Dan Bădiță circulă frecvent cu mașina pe DN 67. Și mașina acestuia are parbrizul fisurat în mai multe locuri: „În urmă cu o săptămână s-a întâmplat. Eram cam zece mașini în coloană. Mergeam încet, cu viteza a treia, iar din sens invers a venit o rabă, care se deplasa cu viteză. Șoferul mergea cu viteză și ne-a mitraliat pe toți. Îmi doresc să facem front comun ca să ne recuperăm pagubele. Cred că cea mai mare vină o au cei care execută această lucrare și nu au tasat cu cilindrul de mai multe ori ca să se impregneze criblura în smoală, iar apoi este vorba de lipsa de politețe rutieră din partea celorlalți șoferi“. Acesta spune că nu își va repara mașina până când nu se vor finaliza lucrările la drum.

 
 
 
 
 
 

Lovit în ochi de o piatră

O păgubită spune că s-a ales cu parbrizul spart, iar fratelui său i-a sărit o piatră în ochi: „A devenit un drum de coșmar. Eu merg zilnic pe acest drum, către Târgu Cărbunești. Mi s-a spart parbrizul mașinii de la o pietrică. Eu nu am avut nicio vină, pentru că nu circulam cu viteză. Fratele meu mergea cu geamul deschis și a fost lovit în ochi de o piatră“.

Tudor susține că lucrarea este realizată corespunzător

Potrivit lui Ion Tudor, șeful Secției Drumurilor Naționale Târgu Jiu, constractul este încheiat la nivelul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova. „S-a ținut licitația în cadrul programului anual de întreținere perioadică de vară“, spune Tudor. Acesta susține că s-au efectuat verificări, iar lucrările sunt executate conform normativelor: „Drumul a fost asfaltat în urmă cu peste 12 ani și aderența la drum a scăzut foarte mult, pentru că asflatul s-a netezit foarte mult. Au apărut, în plus, multe fisuri care în perioada inernii se accentuează foarte mult. Pentru a crește aderența pe drum și pentru a acoperi toate fisurile se aplică aceste tratamente. Este o metodă prevăzute de normative și este făcută de către o firmă autorizată. Secția Drumurilor Naâționale Târgu Jiu a urmărit semnalizarea, managementul de trafic a fost aprobat de inspectorul de trafic, verificăm zilnic ca semnalizarea ca să fie corectă, verificăm zonele unde se lucrează și prezența elementelor de siguranță. Prin diriginții de șantier verificăm dacă se respectă normativele. Noi am primit analizeze de laborator. S-au verificat sorturile, granulometria, care se efectuează în laborator după o procedură standard. Sorturile trebuie să fie între 8 și 16. Sunt procente prevăzute expres. Emulsia care se așterne pe drum corespunde, conform analizelor de laborator. Nu avem semnalate aspecte tehnice cu privire la lucrare. Normativele nu sunt făcute noi. Orice lucru suportă îmbunătățire. Astăzi (n.r. – ieri) pe drum a fost conducerea Regionalei, inspectorii de specialitate. S-a mai luat o măsură suplimentară, să se balizeze zona unde se lucrează. O să trecem mai des cu peria pentru a curăța piatra care rezultă în urma tratamentului. Din ordinul directorului Regional, nu doar dirigintele de șantier sau șeful de Secție vor fi în șantier, ci și inginerii de specialitate, șefi de sector și de district“.

Scrie un commentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*