Șoferii nu au scăpat de coșmarul criblurii de pe Drumul Național 67, care a spart, vara trecută, numeroase parbrize. Procedura se va repeta în acest an pe porțiunile unde tratamentul nu a prins, astfel că șoferii își vor face din nou griji pentru mașinile lor. Ion Tudor, directorul executiv al Secției Drumurilor Naționale, a precizat, într-o emisiune de la Gorj Tv, că zonele unde tratamentul nu s-a aplicat vor fi reparate în această vară. Șeful drumarilor gorjeni a precizat că executantul lucrării are obligația să refacă, porțiunile cu probleme: „Cam în două săptămâni se vor încheia reparațiile. În contract se prevede că până la recepția finală, dumnealui trebuie să repare toate deficiențele care apar din banii lui. O să avem grijă să nu se mai spargă parbrizele pentru că pâinea și cuțitul sunt la noi. Contractul a fost contract și nu a fost încheiat de noi. Problema a fost la granulometrie care se face cu site speciale. Pietricelele au fost prea mari, dar au fost în stasul aprobat prin contract. (…) Ceva nu a fost în regulă. Poate și că lucrările au început prea târziu și nu mai era așa de cald. S-a făcut mai întâi în Dolj, după care s-au mutat la noi“.
„Trebuie gândită foarte bune granulometria“
Ion Tudor susține că se vor aplica sorturi cu care să nu mai creeze un disconfort participanților la trafic: „Am vorbit cu domnul Golumbeanu (n.r. – noul director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova) și, dacă se vor mai face tratamente, trebuie gândită foarte bune granulometria“. Șeful drumarilor susține că aplicarea criblurii a dus la o îmbunătățire a asfaltului.
Un mare avantaj este că toate fisurile foarte mici au fost astupate, iar aderența a crescut. S-a luat măsura aplicării de criblură pentru că este un drum pe care diferențele de temperatură între și noapte sunt foarte mari.