Evaluarea TESA de către o firmă specializată, proiectul lui Sorin Boza

9
8

Sorin BozaSorin Boza, directorul Diviziei Strategii şi Dezvoltare din cadrul CEO îşi pune în aplicare primul său proiect. Este vorba de evaluarea care va fi făcută personalului TESA, pentru că în cele 2000 de disponibilizări care vor fi făcute anul viitor, intră şi personal din această categorie. Evaluarea este făcută cu 40 de mii de euro, de o firmă care urmează să fie selectată.

Proiectul nu este unul tocmai corect, deoarece evaluarea acestei categorii de personal poate fi făcută şi de companie, care îşi ştie cel mai bine angajaţii. Sorin Boza preferă însă să aducă o firmă care să se ocupe de acest lucru, pe motiv că evaluarea va fi făcută astfel obiectiv, nefiind implicate persoane din interiorul CEO.

Prima problemă care ridică un semn de întrebare este că nu se va face licitaţie pentru desemnarea firmei, ci NFP. Acest lucru se va întâmpla, în condiţiile în care directoratul a votat o hotărâre care spune că toate aceste proceduri să se facă prin licitaţii. Cele care nu se vor face astfel, trebuie aprobate de directorat ca fiind o excepţie.

O a doua problemă pe care CEO o poate întâmpina este că dacă oamenii vor fi daţi afară în urma unei proceduri făcută cu o firmă externă, salariaţii vor câştiga în instanţă, deoarece Codul Muncii spune că evaluările se fac după norme interne.

Pentru a evita cheltuirea a 40 de mii de euro, adică 56 de salarii medii de la CEO, conducerea companiei ar trebui să fie în stare să îşi selecteze singură personalul în mod corect. Una dintre variante ar putea fi organizarea de concursuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here