spot_img
12.6 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 26, 2024
Altele
    AcasăEditorialREFORMĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT(?)

    REFORMĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT(?)

    Nelu-Pochea-2016După aproape două sute de ani de când domnitorul Cuza a făcut reformă în învăţământ, iată că se pare că încep să se trezească dint-o lungă amorţelală, responsabilii din Ministerul Educaţiei. La nivel de zvon, se vehiculează că se vor produce nişte modificări esenţiale în învăţământ, care pot prinde în cele din urmă un contur de reformă. Mai în toată Europa s-au produs reforme în învăţământ, fincă acei oameni şi-au dat seama la timp, că este un non sens să citeşti şi să reţii, tone de maculatură. Omul evident că are mult mai multă informaţie în cap, că echivalentul acesteia fiind de zeci de ori, poate chiar sute de ori mai mare ca în vremurile în care se mergea pe sistemul învăţat reţinut. S-a ajuns la o adevărată subjugare a bieţilor copii, care nu mai au timp de o copilărie bine meritată, decât dacă merg pe ideea „o mai dau dracului de carte!”. Chiar şi în vacanţe, elevii mai mici s-au mai mari sunt obligaţi să parcurgă materie peste puterile lor, presiunile din partea cadrelor didactice sunt echivalente cu presiunile pe care le fac capetele pătrate de la minister, asupra lor. Deşi s-a constatat de-a lungul decenilor că această metodă perimată este un non sens, incapacitatea factorilor responsabili de a schimba ceva a condus la statornicia vechiului sistem. Încă nu știu cine sunt iniţiatori idei de reformă în învăţământ, dar salut această iniţiativă absolut normală. Mă minunez şi rămân uimit cum de nu au adoptat până acum un sistem de împrumut din Occident, care s-a dovedit că a dat roade în timp. Nu îmi închipui cum de noi părinţii care am trecut prin acest sistem-supliciu, nu am luat poziţie fermă până acum pentru protejarea copiilor noştri, faţă de acest sistem-abuz, care practic le-a măcinat şi le macină mereu, copilăria. Să sperăm că va ieşi ceva bun din trâmbiţarea subţierii materiei, s-au de contopire a mai multor materii, în aşa fel încât să iese lucru bun, iar elevii actuali şi viitori să fie la nivelul de performanţă occidental, să se bucure de o copilărie neapăsătoare, precum copii de acolo, şi să ia BAC-ul în proporţie de aproape 100%, aşa cum se întâmplă cu absolvenţii occidentali.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: