spot_img
5 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 26, 2024
Altele
    AcasăHeadlinesBăsescu, fascinat de Rânca. Vezi aici ce spune despre bijuteria montată a...

    Băsescu, fascinat de Rânca. Vezi aici ce spune despre bijuteria montată a Gorjului!

    Cel mai înalt şantier din România are destul de multe lacune. O recunosc atât oficialităţile, cât şi cetăţenii care cuprinşi de mirajul peisajului se aventurează pe „Drumul Regilor”, plin de pericole. De altfel, pentru a dezvolta turismul în zonă autorităţile se gândesc serios la etichetarea oficială a zonei drept Drumul Regilor sau Drumul Românilor, Traian Băsescu fiind total de acord cu această denumire.

    Cea mai frumoasă şosea din ţară este pe departe a fi considerată practicabilă, având în vedere, că de mult timp se află într-un continuu şantier. Acest lucru este confirmat şi de autorităţi, care dau neputincioase din umeri şi de cetăţeni, care arată cu degetul către persoanele responsabile. Se ştie că după arestarea patronului firmei Romstrade, Nelu Iordache, compania a intrat în insolvenţă, sistând lucrările pe cea mai înaltă şosea din România. La momentul actual, spun autorităţile, în principiu cei de la CNADNR se acută soluţii pentru redresarea situaţiei şi continuarea lucrărilor. Salvarea vine, spune Ion Tudor, directorul Direcţiei de Drumuri Naţionale, cu un contract adiţional la cel existent în acest moment. Tot Tudor recunoaşte că mai sunt multe de făcut până la finalizarea lucrărilor, vorbind aici de parapeţi, diguri de protecţie sau semnalizare corespunzătoare. Pentru terminarea drumului, care era programată la sfârşitul acestui an, ar mai fi nevoie de peste 70 de milioane de euro, asta după cele 230 de milioane de euro investite până acum.

    Cetăţenii se plâng şi ei: Dacă nu eşti atent poţi muri!

    Sălbăticia locurilor, dar şi peisajele impresionante par să atragă mii de turişti în Transalpina. Cu toate acestea drumul este cât se poate de periculos, recunosc cetăţenii, care arată cu degetul către autorităţi. „Drumul nu este semnalizat, au de mult de lucru la el. Este şi foarte periculos. Dacă nu eşti atent poţi muri în orice clipă! Nu sunt parapeţi şi este foarte greu de circulat”, a spus un turist din Maramureş, care a dorit să vadă pe viu ce se ascunde aici. Un alt turist vorbeşte tot despre dificultatea traseului. „Lipsesc parapeţii, marcajul, drumul este foarte greu pe timp de noapte. Şi solicită puternic maşina. Atenţie este mult mai dificil decât Transfăgărăşanul”, a spus un alt turist. Dacă lucrările nu vor continua pierderile vor fi uriaşe, atât pentru turişti, cât şi pentru zonele pe unde şerpuieşte această şosea. Finalizarea lucrărilor înseamnă dezvoltare regională, iar dezvoltarea regională înseamnă profit, lucru ştiut de o lume întreagă.

    Băsescu: Partea de Rânca mi-a plăcut cel mai mult!

    Prezent la o întâlnire la Jina, duminică, preşedintele Băsescu a declarat că este mai mult decât încântat de Transalpina, în special de zona Rânca. Desigur, acesta a punctat faptul că este important ca şoseaua să capete oficial denumirea de Drumul Regilor sau Drumul Românilor. „« La cât e de frumoasă Transalpina, poţi să-i spui şi Drumul regilor şi Drumul românilor. E foarte frumos. Nu m-am gândit. Drumul românilor poţi să-i spui fără grijă. (Mi-a plăcut – n.r.) sălbăticia în general. Partea de Rânca mi-a plăcut cel mai mult »”, a spus Traian Băsescu pentru Agerpres. Tot duminică autorităţile din judeţele Sibiu şi Vâlcea au discutat posibilitatea ca Transalpina să fie redenumită în aşa fel încât să devină un brand românesc, care să atragă turişti, cele două nume vehiculate fiind „Drumul regilor” şi „Drumul românilor”, ultimul preferat de preşedintele Traian Băsescu, relatează Agerpres. Până la finalizarea lucrărilor însă şi punerea în practică a acestor proiecte mai este cale lungă, dar se pare, pentru turişti aceste lucruri nu par deloc obstacole de netrecut.

    Te-ar mai putea interesa

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: