spot_img
16.3 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 26, 2024
Altele
    AcasăHeadlinesUltima zi cu Trenul Regal

    Ultima zi cu Trenul Regal

    Aglomeraţie mare, ieri, în Gara din Târgu-Jiu. A fost ultima zi în care târgujienii au putut trăi momente unice şi emoţionante, într-o plimbare în Valea Jiului, cu trenul de epocă „Moldoviţa”, iar organizatorii au fost nevoiţi să suplimenteze locurile. De asemenea, Trenul Regal a impresionat prin aspectul său interior. Pentru a avea parte de o atmosferă interbelică şi pentru a reface o călătorie istorică, oamenii s-au îngrămădit cu mic, cu mare, încă de la primele ore ale dimineţii, la tren.

    Ultima zi de plimbare cu trenul turistic „Moldoviţa”, dar şi posibilitatea vizitării Trenului Regal încărcat cu istorie, a adunat sute de oameni în gara Târgu-Jiu. Astfel, organizatorii au fost nevoiţi să suplimenteze locurile. „Deoarece gorjenii au aflat mai târziu de faptul că se poate circula cu trenul turistic „Moldoviţa”, am încercat şi am suplinit locurile. Oamenii merg şi în picioare. Unii dintre ei coboară în staţia din Bumbeşti-Jiu sau în Petroşani. Trenul are 80 de locuri, dar acestea pot fi suplimentate până la 140”, a spus Dionisie Ardelean, directorul general al CNAF.

    Dineuri oficiale în trenul regal

    Curiozitatea de a vedea Trenul Regal şi pe cel de epocă „Moldoviţa”, i-a adunat pe târgujieni în gara Municipiului Târgu-Jiu, chiar şi în ultima zi a evenimentului. Copii, părinţi, dar şi bunici au luat cu asalt cele două trenuri care poposeau încă de la primele ore ale zilei, în gară. Dacă pentru unii dintre ei este pentru prima dată când văd garnitura de lux, alţii îşi amintesc cu nostalgie plimbările cu acest tren. „Este pentru prima dată. Am vizitat ambele trenuri şi ne-au plăcut încăperile, tapiseria. Copiii sunt foarte încântaţi”, a spus o gorjeancă. Târgujienii s-au îmbulzit pentru a vedea finisajele interioarelor care sunt impresionante şi preţioase, mobilierul si lambriurile sunt din lemn de trandafir, mahon si nuc. Scaunele şi fotoliile au fost tapisate cu piele de Cordoba, corpurile de iluminat sunt realizate la manufacturile din Murano, iar vazele şi scrumierele din alabastru. Trenul este original şi cel mai impresionat dintre vagoane este Vagonul Salon (sau Vagonul Sufragerie), era folosit pentru dineurile oficiale sau ca spaţiu pentru primirile protocolare.

    Trenul este original

    Mecanicul trenului a precizat că garnitura este originală. „Este foarte aglomerat şi astăzi. Văd că lumea este foarte încântată de sosirea Trenului Regal în Valea Jiului. Sperăm să mai fie astfel de evenimente, să venim cu Trenul Regal aici. O vizită a trenului durează 15-20 de minute. Trenul este original, construit în 1928, în Milano”, a declarat mecanicul Trenului Regal, George Fluieran. Importanţa istorică a Trenului Regal trebuie bine cunoscută de târgujienii care au avut ocazia şi astăzi să vadă garnitura, dar şi să se plimbe cu trenul de epocă „Moldoviţa”. Autorităţile judeţene n-au lipsit de la eveniment. „Este ultima zi în care trenul se poate vizita. Cei care îi trec pragul trebuie să cunoască importanţa acestui Tren Regal. În acest tren s-au semnat numeroase tratate. În anul 1975 Nicolae Ceauşescu împreună cu preşedintele S.U.A. de atunci au făcut o călătorie cu Trenul Regal, de la Bucureşti la Sinaia. Aceasta s-a soldat cu semnarea şi acordarea clauzei celei mai favorizate pentru naţiunea română”, a declarat Mădălina Ciolocoi, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Gorj.

    Trenul Regal-punte de legătură între istoria de ieri şi cea de azi

    Şi şeful secţiei Drumuri Naţionale, Ion Tudor, a fost prezent ieri în Gara Târgu-Jiu, pentru a vedea cele două trenuri. Îşi aminteşte cu nostalgie de momentele în care a avut ocazia să mai participe la astfel de evenimente. „Este o zi mare la Târgu-Jiu. Este o punte de legătură între istoria de ieri şi ce de astăzi”, a declarat şeful secţiei Drumuri Naţionale Ion Tudor. Cele două trenuri vor pleca, astăzi, din Târgu-Jiu, la ora 10:35.

    Te-ar mai putea interesa

    1 COMENTARIU

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: