7.1 C
Târgu Jiu
miercuri, iunie 3, 2020
Acasă National Un nou tronson de cale ferată pe care se va circula cu...

Un nou tronson de cale ferată pe care se va circula cu 160 km/h, reabilitat până la finalul anului

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ovidiu Sîrbu a anunţat, joi, că linia de cale ferată Braşov-Simeria, pe care se va circula cu o viteză maximă de 160 km/h, va fi finalizată până la sfârşitul acestui an.

Afirmaţia lui Ovidiu Sîrbu a fost făcută în contextul în care acesta se afla în vizită de lucru pe şantierul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov- Simeria, parte componenă a Coridorului IV paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”, potrivit unui comunicat de presă al ALDE remis, joi, MEDIAFAX.

„Dacă pe insfrastructura rutieră lucrurile nu se desfăşoară întotdeauna aşa cum ne-am dori, am avut supriza ca pe cei aproape 100 de kilometri de cale ferată de pe Coridorul IV paneuropean, între Sighişoara şi Coşlariu, să văd o mobilizare exemplară. Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov- Simeria, parte componentă a Coridorului IV paneuropean prevede ca circulaţia trenurilor să fie cu o viteză maximă de 160 km/h, pe porţiunea mai sus menţionată”, a declarat Ovidiu Sîrbu, conform sursei citate. Acesta a adăugat că a primit asigurări de la directorul general al CFR, Ion Gavrilă, că vor fi făcute eforturi ca până la finalul anului să se poată circula pe această porţiune de cale ferată.

„Desigur, mulţi ar putea spune că nu e mare lucru în condiţiile în care trenurile din ţările occidentale circulă şi cu 300 km/h, însă trebuie să se facă diferenţa între trenurile de mare viteză şi cele convenţionale. Cele convenţionale au un standard european impus şi anume viteza maximă de 160 km/h, care este valabilă, spre exemplu şi în Franţa sau Germania. Mă bucur că domnul director general CFR Ion Gavrilă mi-a fost alături şi totodată că mi-au fost date asigurări că se fac eforturi ca până la sfârşitul anului să se poată circula pe această porţiune de cale ferată. În perioada următoare se va urmări evoluţia lucrărilor şi se vor efectua şi alte vizite pe şantiere”, a completat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor.

Potrivit sursei citate, în cadrul lucrărilor au fost proiectate şi executate lucrări de terasamente, suprastructură, lucrări civile în staţii şi lucrări energoalimentare. Printre cele mai importante lucrări finalizate sunt podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, cu o deschidere de 125 m; Tunelul Sighişoara în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, care vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara; Atel şi podurile de peste Târnavă, aferente intervalului Mediaş- Copşa Mică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite stiri

Video: A „încins“ hora în curtea spitalului de fericire că s-a vindecat de coronavirus

https://youtu.be/UIBEWCJ86Bk   Un pacient, în vârstă de 60 de ani, jucat hora în curtea Spitalului de Urgență Târgu Cărbunești, de fericire că a fost externat și...

Caz de Covid la Spitalul de Pneumoftiziologie ”Tudor Vladimirescu”

Noul virus SARS CoV2 a ajuns și la Spitalul de Pneumoftiziologie ”Tudor Vladimirescu”  din Runcu. Un pacient internat de curând a fost confirmat pozitiv. Pacientul...

Ai depus cerere pentru intrarea la pensie? Vezi dacă ești pe lista Casei Județene de Pensii!

La Casa Județeană de Pensii Gorj s-au înregistrat în ultimele trei luni peste 800 de cereri pentru intrare la pensie. Cele mai multe solicitări...

Prima clădire istorică din Gorj restaurată de „Ambulanța pentru monumente“

Primul monument istoric din județul Gorj care va fi restaurat prin proiectul „Ambulanța pentru monumente“ este cula Cioabă-Chintescu de la Șiacu, comuna Slivilești. „Prima...

Comentarii recente

Nu puteți copia conținutul acestei pagini