10 beneficii ale acizilor grași Omega 3 pentru sănătate

0
16

Acizii grași nesaturați Omega 3 se constituie într-un panaceu pentru starea generală de sănătate. Întâlniți în specii de pește ca: somon, hering, macrou, sardine, ton, sau în alimente de proveniență vegetală ca: soia, semințe de in, spanac, nuci și multe altele, acizii grași Omega 3 pot fi cu ușurință introduși în dieta dumneavoastră zilnică. Sunt însă disponibile și suplimente pentru cei care nu reușesc, să-și acopere prin dietă, necesarul zilnic.

Mai jos am enumerat 10 beneficii ale acestora:

1. Îmbunătățesc nivelul colesterolului în sânge: Potrivit studiilor, peștele, uleiul de pește și nucile, pot scădea nivelul trigliceridelor. Oamenii care consumă pește gras au în general nivele crescute ale HDL (colesterolul bun) și trigliceride scăzute.

2. Previn bolile de inimă: O dietă scăzută în grăsimi saturate și bogată în grasimi mononesaturate și polinesaturate (incluzând acizii Omega 3) ajută în prevenirea bolilor de inimă. S-a dovedit că uleiul de pește reduce aritmia, riscul de atac de cord, în plus previne și tratează ateroscleroza. Suplimentele cu ulei de pește luate după un infarct reduc foarte mult riscul de a avea un alt infarct.

3. Reglează funcții fiziologice importante – Unele studii sugerează că acizii Omega 3 joacă un rol important în producția de prostaglandine, substanțe ce sunt cunoscute prin faptul că reglează funcții biologice importante ca: presiunea arterială, coagularea sângelui, transmisia nervoasă, reacțiile alergice etc.

4. Ajută la prevenirea diabetului – Potrivit unui studiu finlandez, bărbații care au consumat acizi grași Omega 3, sunt cu 33% mai putin probabil să dezvolte diabet de tip 2, decât bărbații ce nu au consumat așa ceva. Este recomandat să consumați pește de două ori pe săptămână.

5. Ajută la reducerea simptomelor artritei reumatoide: Numeroase studii au demonstrat că suplimentele din ulei de pește bogate în EPA și DHA (acizi grași din categoria acizilor grași Omega 3) au redus în mod semnificativ rigiditatea și durerile de încheieturi asociate artritei reumatoide. De asemenea, se pare că măresc eficacitatea medicamentelor anti-inflamatoare.

6. Combat depresia: Cercetătorii au descoperit că oamenii ce consumă mâncăruri cu nivele ridicate de Omega 3, au nivele scăzute de depresie, stau mai bine cu memoria, în plus, se pare că uleiul de pește mărește efectele antidepresivelor.

7. Întărește oasele: Acizii Omega 3 pot ajuta la mărirea nivelului de calciu din corp, astfel întărind oasele. Oamenii cu deficiențe de acizi grați esențiali EPA și GLA au pierderi de masă osoasă mai mari decât cei cu nivele normale ale acestora.

8. Reduc riscul de cancer: O dietă bogată în acești acizi grași reduce riscul și previne înrăutațirea cancerului de colon. Femeile ce consumă mâncăruri cu acizi grași Omega 3, peste ani, este mai puțin probabil să dezvolte cancer la sân, sau, în cazul bărbaților, de prostată.

9. Protejează împotriva demenței și a Alzheimer-ului: Nivele scăzute ale acizilor grași Omega 3 în dietă sunt asociate cu risc crescut de demență. Oamenii de știință cred că DHA conferă protecție împotriva acestor 2 boli grave.

10. Încetinește procesul de îmbătrânire: Tot potrivit cercetătorilor, luând suficiente suplimente cu acizi grași Omega 3, sau având grijă să-I avem permanent în dietă, se poate încetini un proces biologic cu rol major în îmbătrânirea organismului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here