6 Beneficii incontestabile ale consumului de roşii

0
15

Toată lumea ştie că roşiile sunt bune pentru sănătate, însă majoritatea oamenilor nu ştiu cu exactitate de ce. Mai mult decât atât acest fruct minunat (căci da, roşia este un fruct!) are reale beneficii şi pentru menţinerea frumuseţii. Roşiile conţin vitamine: A, C, B6, K, folati şi potasiu, sunt sărace în sodium, grăsimi saturate şi calorii. În plus, mai conţin tiamina, niacina, magneziu, fosfor şi cupru, toate aceste elemente nutritive fiind necesare pentru o bună sănătate.

Mai jos, sunt cele 6 beneficii esenţiale ale consumului de roşii:

1. Piele sănătoasă
Roşiile ajută pielea să arate minunat. Beta-carotenul conţinut în roşii (abundent şi în morcovi sau cartofi dulci) ajută pielea să se protejeze de agresiunea razelor UV. Licopenul, un alt altioxidant prezent în roşie, limitează şi el acţiunea razelor ultraviolete asupra pielii noastre, în plus, e un ingredient cheie în reducerea semnelor de îmbătrânire prematură, precum liniile fine şi ridurile, reducând în acelaşi timp şi dimensiunea porilor.

2. Vederea
Roşiile vă pot îmbunătăţi vederea. Vitamina A din ele îmbunătăţeşte calitatea vederii, ajutând inclusiv vederea la lumina scăzută. Studii de dată recentă demonstrează că roşiile ajută la reducerea riscului de degenerescenta maculara, o boală serioasă şi ireversibilă.

3. Durerea cronică
Pot reduce durerea cronică. Dacă sunteţi unul din milioanele de oameni ce se luptă cu durerea cronică (precum artrita sau durerile de spate), roşiile vă pot ajuta în atenuarea durerii prin conţinutul lor mare de bioflavonoide şi carotenoide, recunoscuţi agenţi inflamatori. Durerea cronică adesea implică inflamaţie cronică, aşa că atacând inflamaţia, se poate reduce eficient şi durerea. (Multe medicamente pentru durere sunt de fapt anti-inflamatoare).

4. Scăderea în greutate
Un alt avantaj major al consumului de roşii, care cu siguranţă o să mărească mult gradul de atenţie al cititoarelor de sex feminin, este legat de faptul că roşiile ajută la slăbit. Dacă doriţi să slăbiţi şi ţineţi o dietă, introduceţi roşiile în cantităţi mari în dieta dumneavoastră zilnică. Sunt un mod gustos de a da volum atât salatelor cât şi altor tipuri de mâncare. Pentru că ele conţin multă apă şi fibre, sunt ceea ce nutriţioniştii numesc „balast util”, una din acele mâncăruri care dau satietate fără adaosul nedorit de calorii sau grăsimi.

5. Oase tari
Ajută la construirea de oase puternice. Vitamina K şi calciul din roşii, sunt ambele foarte bune pentru întărirea şi repararea oaselor. S-a demonstrat recent că licopenul este foarte util pentru a îmbunătăţi masa osoasă, fiind un mijloc eficient de a lupta cu osteoporoza.

6. Anticancer
Se constituie într-un aliment anticancer. Licopenul (din nou!) reduce riscul în mai multe tipuri de cancer ca cel de prostată, cervical, faringe, gât, esofag, stomac, colon şi rectal. Antioxidanţii (vitaminele A şi C) luptă cu radicalii liberi ce cauzează distrugerea celulelor.

Nu mai rămâne decât să vă urez pofta bună în consumarea acestui minunat aliment, aşteptând cu nerăbdare sezonul în care roşiile au un gust, dar şi conţinut nutritiv, mai bun, precum şi un preţ rezonabil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here