spot_img
17.5 C
Târgu Jiu
vineri, aprilie 26, 2024
Altele
    AcasăSocialDrepturile consumatorilor, sărbătorite în avans la Târgu-Jiu

    Drepturile consumatorilor, sărbătorite în avans la Târgu-Jiu

    Comisarii de la CJPC Gorj au organizat vineri mai multe acțiuni de informare asupra importanței respectării drepturilor pe care le au și consumatorii gorjeni, mergând în mijlocul lor. Acțiunea a fost menită să marcheze în avans Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, care își ocupă locul de cinste în calendar pe data de 15 martie.

    Tema care marchează data de 15 martie – Ziua mondială a drepturilor consumatorilor propusă pentru 2015 de Organizația Internațională a Consumatorilor este „Dreptul consumatorilor la o hrana sănătoasă”. Omul nu poate beneficia de o viaţă sănătoasă fără să îşi însuşească un mod sănătos de alimentaţie, iar piața cu varietățile ei este de multe ori o atracție pentru consumatori. Au fost împărțite pliante cetățenilor și au fost aduse lămuriri pentru sănătatea lor. Comisarii de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului și-au îndreptat atenția asupra unui loc foarte tranzitat, piața centrală, dar au dat asigurări că acțiuni de informare vor avea loc și în școli. ,,Tema propusă de Organizația Internțională a Consumatorului este dreptul la o hrană sănătoasă. Conform prevederilor Uniunii Europene privind etichetarea, aceasta trebuie să cuprindă numele și denumirea operatorului economic, produsele care sunt cu prețul și perioada valabilității de la comercializare. Reușim să facem cât mai cunoscută activitatea instituției pe care o conduc la nivelul județului Gorj. Recomand consumatorilor să verifice atent produsele la cumpărare, să fie termenul de valabilitate inscripționat, să nu fie expirate. În situația în care produsele nu sunt conforme, se impune păstrarea bonului fiscal la cumpărare, documentul de proveniență pentru a putea depune sesizare la noi, iar noi să venim în sprijinul lor, să le putem restitui contravaloarea produselor sau serviciilor care nu sunt conforme”, a declarat Mădălin Giurcău, comisar șef adjunct CJPC Gorj.

    Consumatorii, mai atenți la ceea ce cumpără

    Consumatorii au înţeles în ultimii ani care le sunt drepturile, dar și obligațiile și spun că au devenit mai atenți la ceea ce cumpără, mai ales la produsele alimentare. „Este necesar să le citim, în primul rând să vedem termenul de valabilitate și ce conțin produsele. Procedând astfel, ne protejăm interesele noastre de consumatori și ne scutim de situații neplăcute. Personal nu m-am confruntat cu situații de acest gen, dar nici nu îmi doresc”, a declarat un consumator. În ceea ce privește serviciile sau produsele bancare oferite, aici, nemulțumirea este și mai mare. Până la drepturile presupuse ale consumatorului, banca le are pe …ale ei. „Banca îți dă cu o mână și îți ia cu trei”, a precizat un cetățean.

    În 2014, 1600 de acțiuni de control, finalizate cu amenzi de peste 700 de mii de lei

    Numai anul trecut CJPC Gorj a inițiat peste 1600 de acțiuni de control în urma cărora au fost aplicate 537 sancțiuni cu amenzi în valoare totală de 729.050 lei. Dintre acestea, un număr de 597 de acțiuni au vizat produse alimentare și 152 servicii alimentare. Totodată au fost oprite definitiv de la comercializare mărfuri în valoare de 6 438 lei, au fost înregistrate, cercetate și soluționate un număr de 305 sesizări și reclamații în urma cărora au fost dispuse măsuri reparatorii în valoare de cca 50 de mii de lei.

    Te-ar mai putea interesa

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.

    Ultima oră!

    Comentarii recente

    error: Content is protected !!
    %d blogeri au apreciat: