33.4 C
Târgu Jiu
luni, august 8, 2022
AcasăSocial“INCLUSION THROUGH GAMIFICATION” - proiect Erasmus+ la Grădinița cu Program Prelungit ”Mihai...

“INCLUSION THROUGH GAMIFICATION” – proiect Erasmus+ la Grădinița cu Program Prelungit ”Mihai Eminescu” Tg-Jiu

În săptămâna 30 mai-3 iunie 2022, a avut loc prima mobilitate, din cadrul proiectului Erasmus + ”Inclusion Through Gamification”, la școala Felix Košice din Slovacia,  unde șapte cadre didactice de la Grădinița cu Program Prelungit “Mihai Eminescu” Tg-Jiu, împreună cu partenerii din Slovacia, țara gazdă și Turcia, au inventat și testat modalități de a face predarea mai eficientă,  folosind jocuri și elemente de joc – gamificare și, astfel, includerea copiilor care se confruntă cu o formă de excludere.

Acest proiect își propune să transforme sala de clasă într-un mediu prietenos și motivant pentru elevi, se concentrează pe incluziune; creșterea numărului de activități incluzive având subiecte STEM folosind gamification.

De asemenea, scopul proiectului este îndreptat către dezvoltarea competențelor cheie ale profesorilor.

În cadrul LTTA1, partenerii au prezentat idei despre gamification, au comparat și au analizat cum pot fi aceste idei aplicate în clasele pilot din fiecare școală cu abordare incluzivă.

Înainte de această întâlnire, profesorii de la fiecare școală parteneră au aplicat  gamification la clasele proprii, pentru fiecare materie, la disciplinele principale (Matematică, limbi străine, Științe).

Tururile culturale ghidate au fost  organizate de școala gazdă pentru oaspeți și au dus la consolidarea dimensiunii culturale a proiectului.

Activitățile proiectului s-au desfășurat în același timp cu activitatea şcolară obişnuită, în sala de festivităţi.

”Pe parcursul întregii săptămâni, am participat la o serie de activități desfășurate atât în sala de clasă, cât și în afara acesteia. Am putut observa cum se desfășoară activitățile de matematică, științe engleză și muzică, ce metode și mijloace folosesc cadrele didactice în cadrul acestor activități, cum și cât sunt implicați copiii în descoperirea noilor conținuturi și rolul pe care îl joacă profesorul, modul cum le sunt transmise noile cunoștințe elevilor.  De asemenea, am fost invitați și noi să răspundem la anumite provocări, din rolul de elev, am experimentat alături de ei o modalitate de filtrare a apei la ECO CENTRUL SOSNA.

La întâlnirile echipelor de proiect am putut schimba informații despre sistemul de învățământ care există în cele trei țări: Slovacia, Turcia și România, am descoperit similitudini, dar și diferențe.

S-a stabilit agenda întâlnirilor viitoare, ce exemple de bună practică putem arăta nu numai partenerilor, ci și altor cadre didactice care pun în prim plan copilul!” a transmis Prof. Chebesi Marinela.

Gorj: Sute de formulare europene pentru alocații

0
Mii de gorjeni lucrează peste granițele țării, unii cu contract legal de muncă, alții la...

Opt copii bolnavi de COVID-19 internați în Spitalul Târgu Jiu

0
Numărul copiilor care manifestă simptome în urma infectării cu SARS-CoV-2 este în creștere. În prezent,...

Visul unei familii cu cinci copii: o baie

0
O familie cu cinci copii din localitatea Cămuiești, comuna Glogova, visează să aibă o baie....

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultima oră!

- Advertisment -
error: Content is protected !!